Vecka 22 (21+3)
Vi har ända sedan graviditeten blev ett faktum, funderat på kön på den lilla krabaten i magen. Nu har vi dock kommit ett steg längre i våra funderingar, för nu vet vi vad bäbisen har för intentioner! Det kommer att bli en proffessionell kickboxare i Amerika. Utan tvekan. Vad annars?
Hur vet vi då detta? Jo, den senaste veckan har vi (eller i alla fall jag) noterat en hög aktivitet i magen. Faktiskt så hög att jag varit rädd att det skulle ge utslag som seismisk sådan ...
Jag misstänker starkt att det handlat om mestadels sparkar (jag är redan en missförstådd stackars mor som får stryk av sitt barn) men kanske även en och annan knytnäve i magen. Vad kan det då luta åt annat än kickboxning? Jag får helt enkelt köpa en sandsäck istället för babygym. Om jag sväljer en liten påse sand; då borde bäbisen kunna sparka och slå på den väl? *funderar*
Eftersom dessa aktiviteter pågår nästan uteslutande nattetid, så antar jag att bäbisen redan blivit amerikaniserad. Jösses så lättpåverkade de är när de är små; det var ju 1,5 år sedan jag var i USA (och bäbisens far var i Centralamerika), men det satte tydligen ändå sina spår. Bäbisen har redan en annan tidsuppfattning. Undrar om det går att tala svenska, eller om vi måste börja uppdatera engelskan?
Vi får helt enkelt se hur det artar sig, men lite mysigt är det ändå när man känner livet i magen ... Synd bara att jag är så kittlig.
Jag älskar Dig, sprattelgubben/-gumman!!
tisdag 16 oktober 2007
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
2 kommentarer:
Va mysigt det låter! Ser fram emot att träffa den lille kickboxaren :-)
Ta hand om er Kram
Jag tror det dansas därinne.
Älskar er alla. Mam
Skicka en kommentar