tisdag 30 oktober 2012

Bamsespel

När vi var uppe i Östersund hälsade vi på min fina barndomsvän Lena. Lena jobbar på Barnens hus. Det visade sig lyckat, för hon hade ett paket till Edvin; Bamse-fyra-i-rad. Lenas dotter Elin lärde Edvin att spela det, och han är jättedukig. Han har lärt både mig och farmor.

Jag och snubbarna spelar Bamsespel

Edvin var jätteduktig på spelet!

Honungsburkarna tog slut ... och inte berodde det på spelskills! *tjyvunge*


Korp!  

Edvin fortsatte enträget, och snodde honungsburkar från lillebror när han behövde ... 
Lillebror i sin tur blev rasande över det otroligt fräcka tilltaget! 


Så, efter två omgångar var vi tvungna att avbryta för att lillebror helt naivt skrek sig hes för att få sin vilja igenom. Och det fick han förstås. Undrar var man kan köpa extra honungsburkar ... ?

Inga kommentarer: