Nu är det trist. Byxor och kjolar spänner om magen. Speciellt "nedermagen" ... Och Ni vet ju själva hur det känns att ha för tajta byxor? Man kan ju inte andas.
Lösningen på det hela hade min vän Anna redan i somras då jag fick ärva hennes mammakläder. Inte trodde jag att jag redan nu skulle behöva nalla på dem. Visst har jag gått och sneglat på dem, och längtat tills jag får börja använda dem, men jag skulle ju inte på allvar plocka fram dem. Ja, jag erkänner; Jag har p r o v a t en del av dem. =)
Då jag tyckte att en av omlottröjorna skulle passa utmärkt vid ett tillfälle för en tid sedan, satte jag på mig den och kände mig jättefin. Sedan gick jag ner och tittade i spegeln, och då var jag snabb av med tröjan kan jag säga. Jag såg ju för jösse namn ... gravid ut! Och det var några veckor sedan; då jag inte för fem öre såg gravid ut. (Jag ser fortfarande inte gravid ut, utan mer ... mätt.)
Nåväl. En del byxor har jag redan börjat använda. Nödvändigt? Nej, egentligen inte. Men det är skönt. Nackdelen är att min mage (för en gångs skull) är för liten, så byxorna hasar ner.
Lösningen på problemet: nya skor så inte jag skulle trampa på byxorna. :D (Det gäller att hitta ursäkter ...)
1 kommentar:
Det e alltså så man gör... Köper för stora byxor så kan man köpa nya skor å :-) Mera såna tankar!!!
Skicka en kommentar