Redan innan första tanden tittade ut hade vi förberett med en liten tandborste och egen tandkräm till Edvin. Allt för att vara förberedd när den stora dagen kom.
Nu har i och för sig den stora dagen infunnit sig ett flertal gånger, men efter den fjärde gången införde vi en ny kvällsrutin; tandborstning.
Första kvällen gick bra. Då var det spännande att suga på tandborsten, och smaken på tandkrämen verkade heller inte vara till besvär. Han visade (nästan) stolt upp sina fina tänder, och vi borstade av hjärtans lust.
Andra kvällen gick lika bra, och tredje. Sedan började Edvin inse att detta faktiskt skulle hålla i sig, och att det är något som man antagligen ska protestera högljutt emot. Fjärde kvällen gick således en aning sämre, och den trenden har ännu inte brutits en dryg vecka senare ...
Sjätte kvällen hade vi dessutom hittat en ny tand i nederkäken, vilket ledde till att den hemska tandborstningen var tvungen att utökas med hundra procent, kan man säga.
Det har fortsatt på det viset med högljudda protester. Dock försöker vi så gott vi kan, och Edvin får själv leka lite med tandborsten varje kväll. Allt i hopp om att han ska komma på andra tankar ...
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar