lördag 14 juli 2012

Gommabesök


När vi kommer till gammelmormor brukar grabbarna springa raka spåret in till godisskålen. Som med tiden har blivit godisskålarna. Och som allt eftersom bara ökar i antal. Det är jätteroligt att leta reda på dem alla, och välja ur vilken man ska ta sin godis. Innehållet är alltid detsamma; kinapuffar. 

När de sprungit runt och proppat i sig godis är det dags för fika, saft och kakor. Gomma brukar överlåta kaffebryggningen till oss, men hon har alltid i förväg bullat upp med allsköns godsaker. Onödigt, eftersom jag och Jonas ändå inte äter sådant, och grabbarna på sin höjd får i sig ett mariekex efter alla kinapuffar ... 







Idag upptäckte de att gomma har tavlor med foton av dem själva uppsatt på väggen. Finaste tavlorna!








Efter fikat är det roligt att rita lite medan mamma, pappa och gomma fikar färdigt. Det tar alltid längre tid för det är mycket som ska pratas om samtidigt. 








Efter fikat var det åter igen rusning till de strategiskt utplacerade godisskålarna. Tänk att de aldrig tar slut, trots att de efter vi varit på besök är mer än halvtomma ... Gomma med guld-godisskålarna!





1 kommentar:

Astrid sa...

Vilket härligt Gommabesök med underbara bilder på gopöjkan.