onsdag 25 juli 2007

Kräkpremiär

Vecka 10 (9+4)

Idag är jag i vecka 10 (9+2 för att vara exakt) och graviditeten har börjat blivit snällare mot mig. Så länge jag börjar dagen med en smörgås i sängen, ligger och drar mig länge och tar det toklugnt på förmiddagarna så brukar det ordna sig. Det brukar ordna sig så tillvida att jag i alla fall orkar ta mig utanför dörren på eftermiddagarna i alla fall. Fram mot kvällen börjar jag oftast säcka ihop igen.

Idag gick vi en sväng och handlade, och det gick bra. Solen sken och fåglarna kvittrade. Jag ynkade och mådde illa. Inget ovanligt med det. Det ovanliga är ju att jag de senaste två veckorna mått bra. Ja, kanske inte jättebra, men bara ett svagt illamående som legat latent. Nu kommer några detaljer som Ni nog inte vill veta egentligen, så jag skriver med mindre textstorlek för de känsliga.

Ibland kan jag få kväljningar och det känns verkligen som om jag ska kräkas. Dock har det stannat vid hulkningar. Fast inte idag. Idag körde jag Gustafsbergsbussen hela vägen. :( Usch. Jag vill inte vara så illa däran. Jag trodde ju att allt var bättre nu. Men så fort jag var "klar" blev det ju bättre och snart låg jag och mumsade på en skinkoststut igen, lika glad som innan.

För närvarande sitter jag med en påse Gott & Blandat, och tycker att det är toppen. Igår var Pop Corn det bästa. Tja, Ni märker ju hur Jonas har det. Bäst jag går och ger honom en godis ...

Inga kommentarer: